Snopes Medstifter Mikkleson Busted Som Vanlig Plagiat

YouTube
Del denne historie!
Snopes er en selvudråbt faktatjekning af forretninger og har selv været en konsekvent kilde til misinformation, men intet som dens medstifter, David Mikklelson, der netop er blevet afsløret som en seriel plagiat og fabrikat af nyheder i mange år.

Mikkelsons forsvar er ynkeligt og positionerer sig selv som et offer, fordi han manglede formel uddannelse i journalistik. Tilsyneladende ville han have haft et bedre moralsk kompas, hvis han havde optjent en journalistuddannelse. Mere sandsynligt burde han blive tiltalt for bedrageri og tyveri af intellektuel ejendomsret.

Korruption løber dybt i den såkaldte "faktatjek" -verden, og Snopes er bare toppen af ​​isbjerget. ⁃ TN Editor

David Mikkelson, medstifteren af ​​det faktatjekende websted Snopes, har længe præsenteret sig som sandhedens voldgiftsmand online, et bolværk i kampen mod rygter og falske nyheder. Men han har løjet for webstedets titusinder af læsere: En BuzzFeed News -undersøgelse har fundet ud af, at Mikkelson mellem 2015 og 2019 skrev og offentliggjorde snesevis af artikler, der indeholdt materiale plagieret fra nyhedsmedier som Guardian og LA Times.

Efter henvendelser fra BuzzFeed News foretog Snopes en intern gennemgang og bekræftede, at under et pseudonym, Snopes -bylinjen og hans eget navn, skrev og offentliggjorde Mikkelson 54 artikler med plagieret materiale. Artiklerne inkluderer emner som ægteskabslicenser af samme køn og musiker David Bowies død.

Snopes VP for redaktionel og administrerende redaktør Doreen Marchionni suspenderede Mikkelson fra redaktionelle opgaver i afventning af "en omfattende intern undersøgelse." Han er fortsat officer og 50% aktionær i virksomheden.

"Vores interne forskning har indtil nu fundet i alt 54 historier, Mikkelson offentliggjorde, der brugte passende materiale, inklusive alle de historier, Buzzfeed delte med os," sagde Marchionni og Snopes Chief Operating Officer Vinny Green i en erklæring.

"Lad os være klare: Plagiat undergraver vores mission og værdier, punktum," tilføjede Marchionni. "Det har ingen plads i nogen sammenhæng inden for denne organisation."

Snopes 'redaktion afviste Mikkelsons adfærd i en separat erklæring underskrevet af otte nuværende forfattere. ”Vi fordømmer på det kraftigste disse dårlige journalistiske fremgangsmåder. ... vi arbejder hårdt hver dag på at opretholde de højest mulige journalistiske og etiske standarder. ”

Snopes fortalte BuzzFeed News, at det planlægger at trække alle de krænkende historier tilbage og deaktivere annoncering på dem. Det vil også tilføje en redaktørs note til forklaring til hver.

Sagde Mikkelson, ”Der er ingen undskyldning for mine alvorlige domme. Undskyld."

“Så jeg kiggede i nyhederne og stødte på en artikel på CBS News -webstedet om en frygtelig forbrydelse, hvor en Memphis -kvinde blev anklaget for at dræbe fire af hendes børn ved at skære halsen med en slagterkniv: Hmm, jeg undrede mig, mens jeg grublede overskriften ("Memphis mor anklaget for grizzly slagteri af fire af hendes børn"), myrdede denne kvinde sine børn på en bjørnelignende måde? Eller var mor i ekstremt høj alder? ”

Snopes.com/ 3. juli 2016

Mød Jeff Zarronandia. I løbet af en kort, men mindeværdig karriere dukkede hans byline op, som var knyttet til en bio, der beskriver hans Pulitzer-pris og hans evner til muldyrskind, på mindst 23 Snopes -artikler om emner som Donald Trumps økonomiske problemer og falske rygter om Hillary Clinton. Hans rapportering gjorde fjender til hoaxsters og fabulister på tværs af det politiske spektrum, herunder den tidligere Trump-kampagnrådgiver Roger Stone og den afdøde "fake-news kingpin" Paul Horner, som begge var uvidende om hans sande identitet.

"Det er bare en David Mikkelson alt," Snopes tidligere administrerende redaktør Brooke Binkowski forklaret, da BuzzFeed News spurgte. ”Han plejede at skrive om emner, han vidste ville få ham til at hade post under det antagne navn. Plus det lod til at se ud til, at han havde mere personale, end han havde. ”

Mellem 2015 og 2019 plagierede Mikkelson regelmæssigt rapportering fra andre nyhedsmedier i et forsøg på at øge trafikken.

I et interview med BuzzFeed News tilskriver Mikkelson denne adfærd til hans mangel på formel journalistisk erfaring. "Jeg kom ikke fra journalistisk baggrund," sagde han. ”Jeg var ikke vant til at lave nyhedsaggregering. Et antal gange krydsede jeg grænsen, hvor det var krænkelse af ophavsretten. Det ejer jeg. ”

I en forklaring om webstedets praksis informerer Snopes læserne at den "følger alle branchens retningslinjer for gennemsigtighed i rapportering" og tilføjer: "vi synes, at det er det sejeste at være gennemsigtig med læserne." Men det faktum, at Zarronandia faktisk var Mikkelson, blev ikke afsløret nogen steder på stedet. Efter BuzzFeed News 'henvendelse er Zarronandia -forfatterens side blevet fjernet, og Zarronandia -bylinjen er blevet erstattet med "Snopes -personale".

Snopes blev grundlagt i 1995 af Mikkelson og hans daværende kone, Barbara Hamel, og betegner sig selv som "internettets endelige faktakontrolsted", og er en to gange Webby Award -vinder citeret af folk som New York Times og Washington Post. Det fungerede som en af ​​Facebooks faktatjekningspartnere mellem december 2016 og februar 2019. Men i de seneste år har stedet været generet af en bitter ejerskabstvist.

Læs hele historien her ...

Om forfatteren

Patrick Wood
Patrick Wood er en førende og kritisk ekspert på bæredygtig udvikling, grøn økonomi, Agenda 21, 2030 Agenda og historisk teknokrati. Han er forfatter af Technocracy Rising: The Trojan Horse of Global Transformation (2015) og medforfatter til Trilaterals Over Washington, bind I og II (1978-1980) med afdøde Antony C. Sutton.
Tilmeld
Underretning af
gæst
9 Kommentarer
Ældste
Nyeste Mest afstemt
Inline feedbacks
Se alle kommentarer
Carter

Jeg kontrollerede faktisk denne artikel, og det viser sig, at den bekymring, som de involverede udtrykker, faktisk ikke er et faktum.

Kort sagt, de er ligeglade. De gør det ALT med vilje. Du kan ikke være så korrupt ved et uheld.

Elle

"Du kan ikke være korrupt ved et uheld." Nøjagtigt!

”Jeg var ikke vant til at lave nyhedsaggregering. (vah, whha, whha) Et antal gange krydsede jeg grænsen, hvor det var krænkelse af ophavsretten. Det ejer jeg. ” (Sikken en vinder.)

Snopes er tidligere blevet afsløret som ikke-en-fact-checker, men en løgn-skjuler i urokkelig støtte til FakeSM og de rovdyrvirksomheder, der omgiver det. Så ingen nyheder her.

Sidst redigeret for 2 måneder siden af ​​Elle
muunyayo

Jeg vil først sige, at jeg med stor agtelse beundrer teknokratiets nyheds arbejde. Jeg er virkelig velsignet over, at jeg i midten af ​​2020 på højden af ​​lockdowns (første runde) stødte på dette websted.

Nu: hvilken type fashy transformation sker der på BuzzFeed News? Cirka 2020 og før ville de aldrig rapportere en historie, der afslørede et venstreklædte outfit?

Vasily

Jeg formoder, at Mikkelsons humanisme ikke var nok til at holde ham på lige fod. Sjovt det ..

DawnieR

Han er bare CREEPY !!!! Det ser ud til, at han skal have 'PEDO' tatoveret på tværs af panden!

Dave

Gå til snopes type i 911 kontrolleret nedrivning …… .. Prøv det